FAQ

Här har vi samlat en del svar på de vanligaste förekommande frågorna (FAQ som det heter på Engelska). För mer detaljerade uppgifter, vänligen läs igenom informationssidorna i menyn eller kontakta oss på info@torkarblad.nu, tack.

Svar: Vid beställning av de kompletta kiten med torkarblad fram, så kontrollerar vi den bilmodell och årsmodell du har angivit mot tillverkarnas kataloger, så att du får rätt längd på torkarbladet till förarsidan och passagerarsidan. Vi gör dessutom ofta en extra handpåläggning för att garantera passformen, exempelvis mäter upp på en likadan bil, kikar i äldre anteckningar och dylikt. När din orderstatus uppdateras så får du samtidigt en notis om storleken på bladen, samtidigt som fakturan (kvittot) uppdateras. Vi har valt att inte ha någon sökning via regnr då dessa ofta saknar flertalet bilmodeller, särskilt importerade bilar.
Svar: De flesta torkarblad vi säljer inkluderar en mängd olika adaptrar som gör att de passar väldigt många bilmodeller på marknaden, upp till 99% beroende på torkarbladets varumärke. Kika gärna på produktbilderna där mer info framgår avseende just adapters. Hör med oss om du är osäker. Har du beställt ett komplett kit torkarblad till framrutan så kontrollerar vi passformen innan utskick.
Svar: Om du vill plocka ihop din egen beställning av de styckvisa torkarbladen så kan du helt enkelt mäta de torkarblad som sitter på bilen, med ett måttband eller tumstock. Om de befintliga bladen fungerar bra vad gäller längden, så beställer du således samma längd här i e-butiken.
Svar: Absolut! Bli inte avskräckt av alla adaptrar osv. som medföljer, utan leta fram den adapter som hör till din bil och sedan är det gjort på ett klick, bokstavligen. Ta det bara lugnt och metodiskt så blir det jättebra. Hör med oss om du behöver hjälp.
Svar: Det beror på hur mycket du använder bilen och vindrutetorkarna, men som tumregel brukar man byta inför varje säsong, exempelvis vid skifte till vinterdäck respektive skifte till sommardäck. Om torkarbladen skriker, lämnar ränder, har löst gummi eller dylikt, då är det ofta dags. Om rutan i sig blivit sträv/matt och har massa smårepor så rekommenderar vi att man använder en polish för bästa resultat ihop med de nya torkarbladen.
Svar: Det är väldigt ovanligt att nya torkarblad ger ifrån sig oljud på vindrutan om dem inte är av dålig kvalitet, och sådana produkter har vi specifikt valt bort av bl.a. den anledningen. Om glaset dock är så pass strävt/matt av tidigare repor och små stenskott (blästring) så kan det vara orsaken. Ser du att framrutan är tydligt nermattad så rekommenderar vi alltid att den behandlas med polish och ev. försegling för bästa resultat, det kan hjälpa en del innan man så småningom behöver byta ut rutan.
Svar: Vår standard leveranstid är redan så pass snabb, 1-4 dagar, då alla produkter finns i eget lager. Expressfrakt behövs med andra ord inte.
Svar: Ja, vi har fri frakt utan krav på lägsta köpesumma. Det spelar ingen roll om du handlar 1 st torkarblad eller 100 st torkarblad, det är fortfarande fraktfritt.
Svar: Nej tyvärr, vi skickar endast produkterna i nuläget. OBS, Om det är brådskande, skicka gärna ett SMS så kan vi givetvis kika på det och ev. göra ett undantag. PS! Bor du på orten (Värnamo)? I så fall brukar vi leverera din order samma dag, då vi själva levererar hem paketet!
Svar: Nej tyvärr, vi tar enbart emot beställningar via e-butiken Torkarblad.nu, där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Har du dock en större fordonsflotta och önskar göra en större order? Hör med oss så löser vi en offert med möjlighet till manuell order.
Svar: I menyn här på sajten har vi samlat ihop massvis med matnyttig information om torkarblad, läs gärna artiklarna och bli proffs på torkarblad du med. :) Köpvillkor och övriga informationssidor återfinns likaså i menyn längre ned på sidan. Hittar du inte vad du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig snarast, ha en bra dag.